Σάββατο, 26 Ιουλίου 2014

Καλύτεροι οι γονείς μακριά και "μαζί" ή μαζί και ταυτόχρονα χιλιόμετρα μακριά;

Πάντα αναρωτιόμουν πώς αντιδρούν τα παιδιά των χωρισμένων γονιών, πόσο εύκολα αποδέχονται τον πατριό-μητριά τους και κατά πόσο ο χωρισμός επηρεάζει την ψυχολογία τους. Με χαροποιεί το γεγονός πως μία εικοσάχρονη φίλη μου , που έχει βιώσει τον χωρισμό των γονιών της , ήθελε να με κατατοπίσει και μαζί με εμένα και εσάς για το πόσο δύσκολος ή εύκολος ήταν για αυτή ο χωρισμός και για το αν την επηρέασε. Της έκανα λοιπόν 8 ερωτήσεις. Το όνομα της ύστερα από κοινή απόφαση δεν θελήσαμε να το δημοσιεύσουμε αλλά δεν έχει και σημασία εξάλλου. Την ουσία της συζήτησης είναι καλό να κρατήσετε στο μυαλό σας.


Ερώτηση 1) Πότε χώρισαν οι γονείς σου και πόσο χρόνων ήσουν τότε;

Απάντηση: Ήμουν ενός έτους και χώρισαν δύο χρόνια μετά το γάμο τους. Βέβαια λίγους μήνες, αφότου γεννήθηκα, ήταν έτοιμοι να χωρίσουν αλλά δεν το έκαναν.

Ερώτηση 2) Κατά πόσο πιστεύεις ότι επηρέασε την εφηβική σου ηλικία;

Απάντηση: Δεν πιστεύω ότι την επηρέασε γιατί το συνήθισα. Στην αρχή με επηρέασε ο γάμος του πατέρα μου με την μητριά μου και οι τσακωμοί με την μητριά μου. Ο πατέρας μου μου έλειπε όταν κατάλαβα ότι και με την  καινούργια γυναίκα του δεν ήταν ευτυχισμένος. Εκείνη δυστυχώς δεν τον άφηνε να με δει. Δεν ήξερα ότι αυτή έφταιγε που δεν έβλεπα τον πατέρα μου. Ήταν όμως τελικά παρεξήγηση. 

Ερώτηση 3) Συνήθως τα παιδιά στις νεαρές ηλικίες δεν θέλουν να αντικαταστήσει κάποιος άλλος άνθρωπος τον βιολογικό του πατέρα/μητέρα, εσύ πώς το βίωσες;

Απάντηση: Δεν ήθελα στην αρχή και από τους δυο να βρουν νέους συντρόφους. Με την περίπτωση του πατέρα μου το περίεργο ήταν πως είχα ένα κακό προαίσθημα.  Επίσης με τον νέο σύζυγο της μητέρας είχα ζήσει περισσότερα πράγματα, τον ήξερα καλύτερα οπότε η κατάσταση ήταν πιο εύκολη.


Ερώτηση 4) Είχες κάνει προσπάθειες να ενώσεις και πάλι τους γονείς σου; Αν ναι γιατί κι αν όχι γιατί;

Απάντηση: Όχι γιατί στην εφηβεία μου είχα μάθει κάποια πράγματα για το πώς ήταν μαζί. Όπως τον λόγο που χώρισαν , αυτή ήταν και η αιτία που κατάλαβα πως τελικά δεν θα έπρεπε να είχαν παντρευτεί εξ αρχής. Μέχρι την ηλικία των τεσσάρων δεν τους πίστευα πως είχαν χωρίσει, δεν είχα μπορέσει να αντιληφθώ την έννοια του χωρισμού και απλά πίστευα πως ζούσαν σε διαφορετικά σπίτια.

Ερώτηση 5) Α) Πόσο συχνά έβλεπες και τους δύο γονείς σου μαζί; Β) Πιστεύεις ότι κράτησαν τις ισορροπίες;

Απάντηση: Α)Και τους δύο μαζί για ελάχιστη ώρα. Λεπτά για την ακρίβεια όταν ο πατέρας μου ερχόταν να με πάρει από το σπίτι της μητέρας μου. Μαζί τους έβλεπα κάποιες φορές στις παραστάσεις , στο μπαλέτο που έρχονταν. Ίσως και μία φορά στη ζωή μου όλοι μαζί , όταν είχαμε οικογενειακό δείπνο. Β) Δεν κατηγορούσαν ο ένας τον άλλον απλά η γιαγιά και ο παππούς μου ( από την πλευρά της μητέρας μου) μου είπαν τι είχε συμβεί αλλά με ενθάρρυναν να τον δω. Απλά πίστευαν πως οι γονείς του πατέρα μου ευθύνονταν για τον χωρισμό , κυρίως, και όχι ο ίδιος ο πατέρας μου.


Ερώτηση 6)  Πόσο καλές σχέσεις έχεις με τα ετεροθαλή σου αδέρφια και κατά πόσο εσύ τα θεωρείς αδέρφια σου, αφού ήσουν το μόνο παιδί των βιολογικών γονιών σου;

Απάντηση: Σίγουρα τα νοιάζομαι και τα αγαπάω. Απλά η διαφορά ηλικίας (εγώ 20 και αυτά 10 και 11 χρόνων) δεν μου επιτρέπουν να είμαι πολύ κοντά μαζί τους. Ίσως φταίει το γεγονός πως είναι και αγόρια ή ακόμη και το ότι ο πατέρας μου πλέον έχει χωρίσει από την μητριά μου. Οπότε κι εκείνος δεν τα βλέπει πολύ. Θέλω πολύ πάντως όταν ωριμάσουν να έχουμε μία στενή σχέση. Βέβαια το αρνητικό με εμένα είναι ότι δεν μπορώ να προσεγγίζω εύκολα γενικά τα παιδιά. Όχι μόνο τα ετεροθαλή αδέρφια μου. 

Ερώτηση 7) Σύμφωνα με έρευνες τα παιδιά των χωρισμένων γονιών έχουν 50% επιπλέον πιθανότητες να χωρίσουν στον γάμο τους εν συγκρίσει με τα παιδιά των μη χωρισμένων γονιών, επειδή έχουν ως πρότυπο πως η λύση για τα προβλήματα του ζευγαριού είναι η διάλυση του γάμου τους και η έλλειψη προσπάθειας μέσα σε αυτόν. Ποια η άποψη σου για αυτό;

Απάντηση : Φυσικά μπορεί να συμβεί αυτό και αφού έχει αποδειχθεί σε έρευνες είναι πολύ πιθανό για πολλούς. Δεν είναι καμία θεωρία καθολική όμως. Πιστεύω πως ένα παιδί που έζησε σε ένα σπίτι χωρισμένων γονιών θα κάνει περισσότερες προσπάθειες για να μην χαλάσει το γάμο του και θα είναι αναμφίβολα πιο προσεκτικό στις επιλογές του. 

Ερώτηση 8) Μετά από όλο αυτό που βίωσες πιστεύεις πως έγινες πιο δυνατή; Απέκτησες θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά που πιστεύεις ότι οφείλονται σε αυτό το γεγονός της ζωής σου; Πόσο σε επηρέασε όλο αυτό για τη μαθητική σου πορεία; 

Απάντηση;  Ναι σίγουρα είμαι πιο δυνατή και πιο υποψιασμένη με τους ανθρώπους. Ίσως ακόμη και πιο δυνατή να αντιμετωπίζω δύσκολες καταστάσεις. Ένα βέβαια αρνητικό στοιχείο μου που πιστεύω πως ίσως αποκόμισα από όλο αυτό είναι ότι είμαι εσωστρεφής. Δεν με επηρέασε όλο αυτό στη μαθητική μου πορεία και ευτυχώς κατάφερα να πετύχω τους στόχους μου. Καλύτερα δυο ευτυχισμένοι γονείς που μένουν χωριστά. Σίγουρα θα με είχε επηρεάσει περισσότερο αν έμεναν μαζί και δεν ήταν ευτυχισμένοι.

Ευχαριστούμε την "ανώνυμη" φίλη μας για τις αληθινές απαντήσεις που μας έδωσε. Τις ερωτήσεις έκανε ο Πυθαγόρας Ελευθεριάδης.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου