Δευτέρα, 26 Αυγούστου 2013

Είσαι ό,τι... σκέφτεσαι!


Επηρεάζουν οι σκέψεις σου την ζωή σου;
πόσο σημαντικές είναι οι σκέψεις σου σε σχέση με τον εαυτό σου και τους άλλους; γίνονται οι σκέψεις σου η βάση για την κατεύθυνση που παίρνεις στην ζωή σου; επηρεάζουν οι σκέψεις σου την εντύπωση που έχεις για τον εαυτό σου; είναι η συμπεριφορά σου ανάλογη με ότι σκέφτεσαι και ότι επιθυμείς; Δίνεις την δέουσα προσοχή στις σκέψεις σου;

Η εικόνα σου βασίζεται στην αντίληψη που έχεις για τον εαυτό σου και στην αντανάκλαση που αποκομίζεις από την αντίληψη που έχουν οι 
άλλοι για σένα και επιπρόσθετα από αυτά που διαβάζεις και αυτά που βλέπεις γύρω σου. Αυτή η εικόνα του εαυτού σου, που γίνεται η προσωπικότητά σου, τροφοδοτείται από τα λεγόμενά σου (συνεχόμενα κουβεντιάζεις με τον εαυτό σου) και την εικόνα σου για το ποιος/ α είσαι.
 

Βρες υποστηρικτικούς φίλους... 

Τώρα αμέσως, προσπάθησε να διακρίνεις πως σε έχει χαρακτηρίσει το περιβάλλον σου. Τι αντανακλάσεις του εαυτού σου έχεις δημιουργήσει γύρω σου; Περιβάλλεσαι από ανθρώπους υποστηρικτικούς, που αναπτύσσουν την προσωπικότητά σου, τον καλύτερο εαυτό σου, στηρίζουν τις ικανότητές σου και τις ανάγκες σου ή περιβάλλεσαι από ανθρώπους που έστω και κατά 20% εστιάζουν αρνητικά πάντα.

Καθόρισε τους δικούς σου βασικούς κανόνες, αναφορικά με την φιλία. Αποφάσισε όχι μόνον ποιοι θα είναι οι φίλοι σου, αλλά και τον τρόπο
που θα συμπεριφέρεσαι μαζί τους. Εάν δεν μπορείς να είσαι ο πραγματικός σου εαυτός με τους φίλους σου, τότε πιθανώς χρειάζεται να ψάξεις για άλλους φίλους, με τους οποίους θα εκφράζεσαι ανοιχτά και ειλικρινά. Οποτεδήποτε προσπαθείς να μετατρέψεις τον εαυτό σου σε κάποιον άλλο, διχάζεσαι και παίρνεις διαφορετικές κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα να σου είναι δύσκολο να χαλαρώσεις και να είσαι ο εαυτός σου. Όταν υποκρίνεσαι ότι είσαι κάποιος άλλος, πάντα καταλήγεις να λες μικρά ή μεγάλα ψέματα για τον εαυτό σου και γίνεται όλο και δυσκολότερο να εκφράσεις τον πραγματικό σου εαυτό.

Απαρνήσου τις αρνητικές σκέψεις..

Η μέθοδος ελέγχου του μυαλού είναι σημαντική και αποτελεσματική, αναφορικά με την μετατροπή των αρνητικών σκέψεων. Γνωστή τεχνική είναι η μέθοδος Σίλβα.

Είσαι ένας αποδέκτης σκέψεων από την στιγμή που θα ξυπνήσεις το πρωί. Μερικές σκέψεις είναι θετικές και κάποιες αρνητικές. Μερικές προέρχονται από τα μέσα ενημέρωσης, άλλες από τις εφημερίδες και κάποιες από τους ανθρώπους γύρω σου. Μερικές φαινομενικά είναι τυχαίες, ενδόμυχα προέρχονται από την διάρθρωση των σκέψεών σου. Μερικές σκέψεις που βομβαρδίζουν την συνείδησή σου απαιτούν να είναι πειθαρχημένες, διαφορετικά επηρεάζουν τις επιδόσεις σου και σίγουρα την διάθεση και την συμπεριφορά σου. Όταν αισθάνεσαι πως μπαίνεις στον κυκεώνα των αρνητικών σκέψεων πες στον εαυτό σου 'ακύρωσε'... 'ακύρωσε'. Η μέθοδος Σίλβα προτείνει να λες: 'διαγραφή-ακύρωση'... λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί το κουμπί του υπολογιστή 'delete'... είναι ένα πολύ αποτελεσματικό 'εργαλείο' για να πειθαρχήσεις τις σκέψεις σου και να δώσεις στον εαυτό σου την ευκαιρία να σκεφθεί κάτι θετικό.

Τροφοδότησε τις επιθυμίες σου στο υποσυνείδητό σου... 
Υπάρχουν κάποιοι αποτελεσματικοί τρόποι για να σταματήσεις την αρνητική συνομιλία με τον εαυτό σου και τους άλλους. Είναι τεχνικές που μπορείς να χρησιμοποιήσεις και όταν είσαι άρρωστη/ ος ή δεν είσαι ευτυχισμένος/ η.

Θα αισθανθείς καλύτερα όταν... 

-αναπνεύσεις βαθιά μέσα από το στομάχι σου. Φαντάσου πως το στομάχι είναι ένα μεγάλο μπαλόνι και αναπνέεις για να γεμίσεις όλη του την χωρητικότητα. Ανάπνευσε έτσι βαθιά 10 φορές και αισθάνσου τον εαυτό σου να γίνεται δυνατότερος. Αναλογίσου την καρδιά σου, αισθάνσου τα καλά συναισθήματα που έχεις μέσα στην καρδιά σου, όταν σκέφτεσαι κάτι αγαπημένο, μέχρις ότου
φύγει ο πόνος από την καρδιά σου.

-φαντάσου ένα φωτεινό λευκό φως (όπως του ήλιου μια καλοκαιρινή ημέρα) να ρίχνει τις ακτίνες του και να διαπερνά την κορυφή της κεφαλής σου, διαπερνώντας ολόκληρο το σώμα σου και κάνοντάς σε να αισθάνεσαι δυνατότερη/ ος, πιο υγιής και με πλήρη έλεγχο.

-σε οποιαδήποτε κατάσταση και εάν βρίσκεσαι, φαντάσου τον τρόπο που θα την μετατρέψεις. Με την φαντασία σου δες τον εαυτό σου να επιτυγχάνει στην κατάσταση αυτή, τόσο ζωντανά σου σαν να έχει γίνει κιόλας.

-οραματίσου τον εαυτό σου δυνατό, υγιή και ευτυχισμένο. Κράτα αυτήν την εικόνα στο μυαλό σου, όσο πιο πολύ μπορείς.

-επικέντρωσε την ενέργειά σου σε κάτι που λειτουργεί υπέρ σου, όχι
σ' αυτό που δεν λειτουργεί -προς στιγμήν- θετικά για σένα.

'τα λεγόμενά σου είναι το στήριγμά σου'
Florence Scovel Shinn

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου